Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analysis of stigmatisation against LGBTQ+ people: a reflection of reactions regarding the murder at Zámocká
Kočalka, Matúš ; Matochová, Alžběta (vedoucí práce) ; Křížová, Eva (oponent)
Anotácia Táto bakalárska práca s názvom Analýza stigmatizace LGBTQ+ lidí: reflexe reakcí v souvislosti s vraždou na Zámockej sa zaoberá oblasťou stigmatizácie v kontexte sociálnej psychológie a vývojovej psychológie. V práci sa vychádza z pramenných autorov - Henri Tajfel, Gordon W. Allport, Erving Goffman, Mark A. Yarhouse, pričom všetci autori sa zaoberajú vo svojej tvorbe pojmami, ktoré sú úzko naviazané na proces stigmatizácie. V práci sa ďalej rozoberá sociologický pohľad na menšinu ako na sociálnu skupinu, pohľad sociálnej psychológie na procesy odohrávajúce sa v medziskupinových vzťahoch a v interakciách medzi väčšinovou a menšinovou spoločnosťou, a na proces budovania a získavania identity u jednotlivca (príslušníka marginalizovanej menšiny) v kontexte negatívnych dôsledkov stigmatizácie. Ďalej sa v práci kladie dôraz na reflexiu teoretických znalostí cez kvalitatívnu obsahovú analýzu zdrojov v kontexte teroristického činu na Zámockej ulici - z vybraných médií a z vyhlásení verejných predstaviteľov na Slovensku, s cieľom ukázať prepojenie medzi teoretickým rozborom stigmatizácie a procesmi odohrávajúcimi sa v slovenskej spoločnosti. Kľúčové slová: Zámocká ulica, LGBTQ+, stigmatizácia, sociálna identita, sociálne vylúčenie, stereotyp, predsudok, spoločnosť, menšina, väčšina
Postoje dětí z majoritní společnosti k romským dětem
Michnáčová, Anna ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Drahoňovský, Jan (oponent)
Diplomová práce mapuje tvorbu a schopnost měnit postoje dětí z majoritní společnosti k romským dětem. V teoretickém rámci popisuje formování romské menšiny na území České republiky a dále její vývoj. Zaměřuje se na formy adaptace menšinových společností v majoritní společnosti a zabývá se také faktory, které ovlivňují soužití těchto dvou skupin. První část je také věnována sociální práci s menšinami a organizacím, které spolupracují s Romy. Empirická část popisuje postoje dětí z majoritní společnosti předem definovaného věku ve vybrané lokalitě. Mapuje také to, co jejich postoje nejvíce ovlivňuje a na základě čeho jsou schopni je měnit. Dotazníkovým šetřením byly také získány informace o tom, jaké rozdíly tyto děti vidí mezi dětmi ze své, majoritní společnosti a mezi dětmi romskými.
Vliv tradičních kulturních vzorců romské mládeže na její integraci do majoritní společnosti
BRYCHTOVÁ, Alžběta
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou integrace romské mládeže do majoritní společnosti. Cílovou skupinou je romská mládež ve věku 13-26 let, která navštěvuje službu nízkoprahové zařízení pro děti a mládež v Kutné Hoře. Cílem práce je zmapovat různé zvyky a tradice v romských rodinách a pokusit se zjistit, zda tradiční kulturní vzorce mohou ovlivňovat proces integrace romské mládeže do majority nebo ovlivňovat jejich postoj k majoritě. Výzkum byl realizován kvalitativní metodologií, nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor.
Aspekty každodenního života v romské osadě
Demkovičová, Lucie ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Racková, Barbora (oponent)
Cílem této práce je popsat život v romské osadě na základě literatury a následně jej zachytit přímo v realitě a tyto dva pohledy srovnat. V úvodu se věnuji i obecné charakteristice Romů, kdy pak přecházím na specifika romské osady. V praktické části jsem využila metody kvalitativního výzkumu s technikou pozorování a informace z teoretické části ověřuji přímo v praxi. Klíčová slova: Romové, romské etnikum, romská minorita, majoritní společnost, majorita, romská osada
Tolerance k vybraným skupinám obyvatel – březen 2018
Tuček, Milan
V rámci pravidelného výzkumu Naše společnost jsme v březnu 2018 zjišťovali postoje obyvatel České republiky k různým skupinám obyvatel. Tento vztah jsme zkoumali otázkou, zda by dotyčný nechtěl mít dané lidi za sousedy.
Vývoj romské populace se zaměřením na teenageri
Lovašová, Nikola ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Syslová, Hana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poukázat na vývojové změny, kterými prochází teeanageři romské populace pod vlivem majoritní společnosti a které identické znaky u nich neustále přetrvávají. V úvodní části se práce zabývá původem Romů. Jde o historické poznatky, které dodnes ovlivňují postavení Romů a postoje většinové populace. Práce se dále teoreticky i prakticky zaměřuje na interakci majoritní společnosti a romské minority, která vychází ze sociokulturních odlišností obou skupin. Tato práce prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření podává objektivní pohled Romů i majority na společné soužití ve společnosti.
Politika multikulturalismu a interkulturalismu a česká perspektiva
Voslář, Václav ; Gelnarová, Jitka (vedoucí práce) ; Kotábová, Věra (oponent)
Tématem bakalářské práce je politika multikulturalismu a interkulturalismu a možnosti její aplikace v českém prostředí. Cílem práce je ukázat, zda politika multikulturalismu a interkulturalismu, která bude v práci definována, může napomoci řešení problémů, které pociťují v české společnosti etnické menšiny. Prvním dílčím cílem je definování modelu politiky, který bude vytvořen na základě syntézy různých teorií a kritik multikulturalismu a interkulturalismu. Autor přitom vychází z předpokladu, že termíny multikulturalismus a interkulturalismus nejsou v českém prostředí zatížené stigmatem jako v některých jiných regionech, a je tedy možné z nich vytvořit soudržný model. Následně se práce věnuje české debatě na téma multikulturalismus a problémům, které pociťují etnické menšiny na území České republiky. Jako nejvýrazněji znevýhodněné menšinové skupiny v české společnosti jsou označeny skupiny imigrantů a romské etnikum. V závěrečné kapitole jsou rozebrány jednotlivé koncepce integrace cizinců na území České republiky a koncepce romské integrace přijaté českou vládou. V těchto dokumentech jsou identifikovány momenty, které se shodují s politikou multikulturalismu a interkulturalismu a následně je posouzeno, zda tato opatření reagují na problémy, které skupiny imigrantů a Romové v České republice pociťují.
Multicultural Aspects of Work of Slovak and Czech Teachers
Štulrajter, Matúš ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
2 Anotácia a kľúčové slová Anotácia V bakalárskej práci sa chcem venovať veľmi aktuálnej problematike multikultúrnych aspektov práce českých a slovenských učiteľov, ktoré zasahujú do výchovy a vzdelávania stále vo väčšej miere. Najskôr sa pokúsim pojem zadefinovať a popísať jeho vznik a podmienky k jeho vzniku vedúce. Nasledovať bude popis aktuálnych problémov a najväčších vplyvov spojených s multikultúrou a kultúrou spoločnosti všeobecne. Po teoretickej časti sa budem venovať histórii a udalostiam, ktoré vytvorili najväčšie multikultúrne vplyvy v bývalom Československu a teda aj v dnešných samostatných republikách. Po zhrnutí histórie sa pokúsim zhodnotiť aktuálny stav a definovať tie najvplyvnejšie minority. Samozrejmosťou je nutnosť preskúmania zákonných východísk všeobecne a takisto východísk pre vzdelávanie (Rámcový vzdelávací program v ČR či Štátny vzdelávací program v SR). V posledných častiach by som sa rád venoval inštitúciám a zariadeniam venujúcim sa problematike a samotných nutných vedomostiach a schopnostiach učiteľa pre úspešné vedenie a zvládanie multikultúrnych kolektívov či multikultúrnych vplyvov na svojich zverencov. Kľúčové slová globalizácia, médiá, masmédia, populácia, vyučovanie, učiteľ, problémy, výchova, minorita, majorita, skupina, vzdelávanie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.